Minggu 8 17 – 22 FEBRUARI 2014
...................................................................................................
Tarikh
|
17 FEBRUARI 2014 / ISNIN
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
5K1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
BOLA
KERANJANG – menjaring
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti menjaring secara dinamik / statik mengikut
fasa perlakuan yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- mengaplikasikan kemahiran menjaring dalam permainan
bola keranjang dengan baik
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Bola
keranjang, wisel, skitel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan aktiviti ansur maju menjaring
|
Tarikh
|
18 FEBRUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
4K5
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
LOMPAT
JAUH
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti larian landas, lonjakan, layangan
dan mendarat mengikut fasa perlakuan yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- membezakan gaya gantung, layar dan kayuhan untuk
aktiviti layangan
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Papan
lonjakan, skitel, wisel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan ansur maju lampat jauh
|
Tarikh
|
18 FEBRUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
5K6
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
BOLA
KERANJANG – menjaring
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti menjaring secara dinamik / statik
mengikut fasa perlakuan yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- mengaplikasikan kemahiran menjaring dalam permainan
bola keranjang dengan baik
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Bola
keranjang, wisel, skitel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan aktiviti ansur maju menjaring
|
Tarikh
|
18 FEBRUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
1055
– 1205 PM
|
Tingkatan
|
4K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
PENGURUSAN
SUKAN
-
Peraturan Am Pertandingan MSSM
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Menyatakan peraturan am MSSM
ii.
Menjelaskan faktor yang dipertimbangkan semasa membuat peraturan
iii.
Menerangkan kepentingan undang-undang dan peraturan pertandingan
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat memahami konsep undang-undang dan peraturan
|
Tarikh
|
19 FEBRUARI 2014 / RABU
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
5K7
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
BOLA
KERANJANG – menjaring
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti menjaring secara dinamik / statik
mengikut fasa perlakuan yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- mengaplikasikan kemahiran menjaring dalam permainan
bola keranjang dengan baik
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Bola
keranjang, wisel, skitel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan aktiviti ansur maju menjaring
|
Tarikh
|
19 FEBRUARI 2014 / RABU
|
Masa
|
0945
– 1055 AM
|
Tingkatan
|
5K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
SISTEM
ENDOKRINA
|
Objektif
|
Pelajar
dapat;
i.
Mendefinisi sistem endokrina
ii.
Mengenal pasti lokasi kelenjar yang terdapat pada manusia
iii.
Menerangkan fungsi / kesan
rembesan hormon kepada badan
|
ABM
|
Buku
teks, buku kerja
|
Refleksi
|
Baik
|
Tarikh
|
20 FEBRUARI 2014 / KHAMIS
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
5S1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
BOLA
KERANJANG – menjaring
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti menjaring secara dinamik / statik
mengikut fasa perlakuan yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- mengaplikasikan kemahiran menjaring dalam permainan
bola keranjang dengan baik
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Bola
keranjang, wisel, skitel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan aktiviti ansur maju menjaring
|
Tarikh
|
20 FEBRUARI 2014 / KHAMIS
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
4S1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
LOMPAT
JAUH
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti larian landas, lonjakan, layangan
dan mendarat mengikut fasa perlakuan yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- membezakan gaya gantung, layar dan kayuhan untuk
aktiviti layangan
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Papan
lonjakan, skitel, wisel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan ansur maju lampat jauh
|
Tarikh
|
21 FEBRUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
4K6
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
LOMPAT
JAUH
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti larian landas, lonjakan, layangan
dan mendarat mengikut fasa perlakuan yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- membezakan gaya gantung, layar dan kayuhan untuk
aktiviti layangan
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Papan
lonjakan, skitel, wisel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan ansur maju lampat jauh
|
Tarikh
|
21 FEBRUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
0940
– 1040 AM
|
Tingkatan
|
5K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
SISTEM
TENAGA
|
Objektif
|
Pelajar
dapat;
i.
Menyatakan ciri-ciri sistem tenaga
ii.
Memberikan contoh sistem tenaga yang dominan untuk sesuatu aktiviti
fizikal
iii.
Membanding / membezakan setiap sistem tenaga
|
ABM
|
Buku
teks, buku kerja
|
Refleksi
|
Pelajar menbezakan penggunaan seiap jenis
sistem tenaga
|
Tarikh
|
21 FEBRUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
1040
– 1140 AM
|
Tingkatan
|
4K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
PSIKOLOGI
SUKAN
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Mendefinisi psikologi sukan / motivasi
ii.
Menghuraikan peranan ahli psikologi sukan
iii.
Menerangkan sumber motivasi intrinsik, ekstrinsik dan kata rangsangan
diri / penetapan maklamat
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
Faham
maksud menetapan matlamat jangka pendek/sederhana/panjang
|
SEKOLAH GANTI – JADUAL HARI SELASA
Tarikh
|
22 FEBRUARI 2014 / SABTU
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
4K5
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
REKREASI
-
Perkhemahan
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
-
ii.
Kognitif
- mendefinisi perkhemahan
- menjelaskan cara untuk mendirikan khemah
- memberikan tujuan dan faedah-faedah aktiviti
perkhemahan
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Buku
teks
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok menceritakan pengalaman berkhemah
|
Tarikh
|
22 FEBRUARI 2014 / SABTU
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
5K6
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
REKREASI
DAN KESENGGANGAN
-
Abseiling
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
-
ii.
Kognitif
- mendefinisi abseiling
- menyatakan jenis abseiling, peralatan / keperluan dan
kemahiran ikatan tali yang diperlukan untuk aktiviti abseiling.
- menerangkan prosedur pengendendalian aktiviti
abseiling dengan baik
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Buku
teks
|
Refleksi
|
Pelajar
tahu aktiviti abseiling
|
Tarikh
|
22 FEBRUARI 2014 / SABTU
|
Masa
|
1055
– 1205 PM
|
Tingkatan
|
4K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
PSIKOLOGI
SUKAN
-Kebimbangan
/ Atribusi
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Mendefinisi kebimbangan / atribusi
ii.
Menghuraikan 4 kemahiran mengawal kebimbangan
iii.
Membezakan kebimbangan trait dengan kebimbangan seketika
iv.
Menilai atribusi berdasarkan 3 dimensi penyebab
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
Pelajar
faham maksud kebimbangan trait dan seketika
|
No comments:
Post a Comment