Minggu 4 20 – 25 JANUARI 2014
...................................................................................................
Tarikh
|
20 JANUARI 2013 / ISNIN
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
5K1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal – LSD
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan
larian LSD dengan mengutamakan aspek keselamatan dengan baik
ii.
Kognitif
- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular
iii.
Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Jam
randik, wisel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan larian LSD
|
Tarikh
|
21 JANUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
4K5
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Menjelaskan makna daya tahan kardiovaskular
ii.
Memberi contoh-contoh aktiviti
yang sesuai dilakukan untuk meningkatkan daya tahan kardiovaskular
|
ABM
|
Buku
teks PJPK tingkatan empat, jam randik
|
Refleksi
|
Pelajar
sedar pentingnya daya tahan kardiovaskular untuk prestasi yang cemerlang dalam
sukan
|
Tarikh
|
21 JANUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
5K6
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
menjelaskan 5 fungsi janung kepada sistem
badan manusia
ii. mengira KNR, KNL, KNM dan mencadangkan aktivti yang boleh
dilakukan untuk meningkatkan stamina
|
ABM
|
Buku
teks PJPK tingkatan lima, jam randik
|
Refleksi
|
Pelajar
sedar pentingnya daya tahan kardiovaskular untuk prestasi yang cemerlang
dalam sukan
|
Tarikh
|
21 JANUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
1055
– 1205 PM
|
Tingkatan
|
4K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
Sejarah
Perkembangan Sains Sukan
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Menyatakan sejarah perkembangan sains sukan
ii.
Menjelaskan objektif skim pensijilan kejurulatihan sukan kebangsaan
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
2/3
pelajar tidak tahu sejarah sains sukan di malaysia
|
Tarikh
|
22 JANUARI 2014 / RABU
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
5K7
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal – LSD
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan
larian LSD dengan mengutamakan aspek keselamatan dengan baik
ii.
Kognitif
- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular
iii.
Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Jam
randik, wisel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan larian LSD
|
Tarikh
|
22 JANUARI 2014 / RABU
|
Masa
|
0945
– 1055 AM
|
Tingkatan
|
5K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
SOSIOLOGI
SUKAN
–
Proses sosiologi sukan
-Kesan
penglibatan dalam sukan
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Membanding dan membezakan sosiologi ke dalam sukan dan menerusi sukan
ii.
Menyatakan kesan penglibatan individu dan negara dalam sukan
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat membezakan kesan positif/ negatif melalui sukan
|
Tarikh
|
23 JANUARI 2014 / KHAMIS
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
5S1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
BOLA
KERANJANG – melantun
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti melantun bola ( statik / dinamik )
mengikut prosedur yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- mengaplikasikan kemahiran melantun bola dalam
permainan bola keranjang
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Bola
keranjang, wisel, skitel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan aktiviti ansur maju
|
Tarikh
|
23 JANUARI 2014 / KHAMIS
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
4S1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal – LATIHAN LITAR
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti tekan tubi, star jump, burpee dan
lari ulang-alik
10 m dengan intensiti rendah
ii.
Kognitif
- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular/ otot,
kelenturan dan ketangkasan sendiri
iii.
Afektif
- berkerjasama untuk menjayakan latihan litar dengan
baik
|
ABM
|
Jam
randik, wisel, skitel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan aktiviti di setiap stesen
|
Tarikh
|
24 JANUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
4K6
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal – LATIHAN LITAR
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti tekan tubi, star jump, burpee dan
lari ulang-alik
10 m dengan intensiti rendah
ii.
Kognitif
- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular/ otot,
kelenturan dan ketangkasan sendiri
iii.
Afektif
- berkerjasama untuk menjayakan latihan litar dengan
baik
|
ABM
|
Jam
randik, wisel, skitel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan aktiviti di setiap stesen
|
Tarikh
|
24 JANUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
0940
– 1040 AM
|
Tingkatan
|
5K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
ANATOMI
DAN FISIOLOGI
-
Sistem kardiovaskular
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Mengenal pasti komponen utama sistem kardiovaskular
ii.
Menghuraikan fungsi sistem kardiovaskular
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
1/3
pelajar dapat melukis gambarjantung
|
Tarikh
|
24 JANUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
1040
– 1140 AM
|
Tingkatan
|
4K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
SEJARAH
PERKEMBANGAN SAINS SUKAN
-
Pengajian Sukan di IPT
-Sains
Sukan dan kerjaya
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Menjelaskan kursus-kursus yang ditawarkan pada peringkat diploma / ijazah
di IPT
ii.
Mengenal pasti peluang kerjaya yang berkaitan dengan sains sukan
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
Baik
|
Tarikh
|
25 JANUARI 2013 / SABTU (
JADUAL ISNIN )
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
5K1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
BOLA
KERANJANG – melantun
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan aktiviti melantun bola ( statik / dinamik )
mengikut prosedur yang betul dengan baik
ii.
Kognitif
- mengaplikasikan kemahiran melantun bola dalam
permainan bola keranjang
iii. Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Bola
keranjang, wisel, skitel
|
Refleksi
|
|
No comments:
Post a Comment