Minggu 3 13 – 17 JANUARI 2014
...................................................................................................
Tarikh
|
13 JANUARI 2013 / ISNIN
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
5K1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
PJPK
|
Objektif
|
Kecergasan
Fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular
|
ABM
|
Pelajar
dapat:
i.
menjelaskan 5 fungsi janung kepada sistem
badan manusia
ii. mengira KNR, KNL, KNM dan mencadangkan aktivti yang boleh
dilakukan untuk meningkatkan stamina
|
Refleksi
|
Buku
teks PJPK tingkatan lima, jam randik
|
|
Pelajar
sedar pentingnya daya tahan kardiovaskular untuk prestasi yang cemerlang
dalam sukan
|
Tarikh
|
14 JANUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
4K5
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
CUTI
UMUM – MAULIDUR RASUL
|
Objektif
|
-
|
ABM
|
-
|
Refleksi
|
-
|
Tarikh
|
14 JANUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
5K6
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
CUTI
UMUM – MAULIDUR RASUL
|
Objektif
|
-
|
ABM
|
-
|
Refleksi
|
-
|
Tarikh
|
14 JANUARI 2014 / SELASA
|
Masa
|
1055
– 1205 PM
|
Tingkatan
|
4K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
CUTI
UMUM – MAULIDUR RASUL
|
Objektif
|
-
|
ABM
|
-
|
Refleksi
|
-
|
Tarikh
|
15 JANUARI 2014 / RABU
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
5K7
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
menjelaskan 5 fungsi janung kepada sistem
badan manusia
ii. mengira KNR, KNL, KNM dan mencadangkan aktivti yang boleh
dilakukan untuk meningkatkan stamina
|
ABM
|
Buku
teks PJPK tingkatan lima, jam randik
|
Refleksi
|
Pelajar
sedar pentingnya daya tahan kardiovaskular untuk prestasi yang cemerlang
dalam sukan
|
Tarikh
|
15 JANUARI 2014 / RABU
|
Masa
|
0945
– 1055 AM
|
Tingkatan
|
5K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
Pengurusan
Pertandingan
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Mendefinisi pengurusan sukan
ii.
Menyenaraikan 5 dpd 10 perkara yang perlu dipertimbangkan dalam
pengajuran sesuatu pertandingan
iii.
Merangka laporan post- mortem
|
ABM
|
Buku
rujukan, buku teks
|
Refleksi
|
Baik
|
Tarikh
|
16 JANUARI 2014 / KHAMIS
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
5S1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal – LSD
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Psikomotor
- melakukan
larian LSD dengan mengutamakan aspek keselamatan dengan baik
ii.
Kognitif
- menilai kemampuan daya tahan kardiovaskular
iii.
Afektif
- yakin pada diri sendiri
|
ABM
|
Jam
randik, wisel
|
Refleksi
|
Pelajar
seronok melakukan larian LSD
|
Tarikh
|
16 JANUARI 2014 / KHAMIS
|
Masa
|
0815
– 0925 AM
|
Tingkatan
|
4S1
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Menjelaskan makna daya tahan kardiovaskular
ii.
Memberi contoh-contoh aktiviti
yang sesuai dilakukan untuk meningkatkan daya tahan kardiovaskular
|
ABM
|
Buku
teks PJPK tingkatan empat, jam randik
|
Refleksi
|
Pelajar
sedar pentingnya daya tahan kardiovaskular untuk prestasi yang cemerlang
dalam sukan
|
Tarikh
|
17 JANUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
0705
- 0815 AM
|
Tingkatan
|
4K6
|
Mata pelajaran
|
PJPK
|
Tajuk
|
Kecergasan
Fizikal - Daya Tahan Kardiovaskular
|
Objektif
|
Pelajar
dapat :
i.
Menjelaskan makna daya tahan kardiovaskular
ii.
Memberi contoh-contoh aktiviti
yang sesuai dilakukan untuk meningkatkan daya tahan kardiovaskular
|
ABM
|
Buku
teks PJPK tingkatan empat, jam randik
|
Refleksi
|
Pelajar
sedar pentingnya daya tahan kardiovaskular untuk prestasi yang cemerlang
dalam sukan
|
Tarikh
|
17 JANUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
0940
– 1040 AM
|
Tingkatan
|
5K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
SOSIOLOGI
SUKAN
-
konsep / definisi / ciri-ciri institusi sukan
|
Objektif
|
Pelajar
dapat:
i.
Mendefinisi sosiologi sukan
ii.
Menerangkan ciri-ciri institusi sukan
|
ABM
|
Buku
teks, buku rujukan
|
Refleksi
|
Faham
beza sosialisasi ke dalam sukan / menerusi sukan
|
Tarikh
|
17 JANUARI 2014 / JUMAAT
|
Masa
|
1040
– 1140 AM
|
Tingkatan
|
4K2
|
Mata pelajaran
|
SAINS
SUKAN
|
Tajuk
|
Pengenalan
Sains Sukan
-
Dasar Sukan Negara
|
Objektif
|
Pelajar
dapat;
i.
menjelaskan maksud sukan untuk semua /massa dan sukan prestasi tinggi /
untuk kecemerlangan
ii.
Menerangkan 5 objektif dan strategi pelaksanaan dasar sukan negara
|
ABM
|
Buku
rujukan, buku teks
|
Refleksi
|
Pelajar
faham objektif sukan untuk semua / kecemerlangan
|
No comments:
Post a Comment